onsdag 16. februar 2011

Sjølvalgt medieprodukt

Da jeg hørt at vi måtte være kreative og finne på noe alene(!) fikk jeg først litt sjokk. Mest fordi jeg er null kreativ også er jeg ikke så flink til å finne på ting selv, så da stakk jeg og spurte læreren vår, Ola. Han mente jeg burde lage en photostory siden jeg liker å ta bilder. Jeg tenkte: "Hmm, høres kult ut!"

Nå har jeg endt opp med å lage en photostory, men hva den skal inneholde, uttrykke og hvilke følelser den skal gi veit jeg ikke enda. Jeg vil i hvert fall at den skal være "groundbreaking", noe som er veldig vanskelig å få til, men ikke umulig å oppnå. Under har jeg lagt til noen helt tilfeldige bilder. Trykk på de for å gjøre de STØRRE.

Jeg elsker dette bildet fordi det er så rolig. I tillegg er det en utfording å ta bilder av dyr, mest fordi de aldri ljuger. Motivet er Astrid Marie(søstra mi) og bikkja vår Dokka, som er en dvergdachs.


Dette bildet er tatt av Marit, og redigert av meg. Jeg syntes at bildet var interessant fordi det var litt spesielt, samtidig som beina mine i bakgrunn bryter det "perfekte" med utsnittet. De ødelegger nesten, men så synes jeg de gjør bildet litt annerledes på samme måte.


Jeg har lagt total elsk på det bildet her. Kanskje mest fordi jeg elsker den spenningen det er på jakt, og fordi jeg har gode assosiasjoner til det. Det øyeblikket her er mens vi sitter og venter på elg, det ser man tydelig på bikkja. Dette bildet er helt uredigert, og det jeg liker spesielt godt er hvordan tåka fremhever motivet i bildet, som er pappa og Kira.


Det her er katta vår, Sprella. Jeg liker fokuset og utsnittet veldig godt i dette bildet.


Gi meg gjerne tilbakemeldinger. Ros som ris. :)
Hva synes dere om bildene? 

>SIGRID

4 kommentarer:

  1. Liker bildene dine veldig godt, Sigrid! :)
    Jaktbilde likte jeg veldig godt jeg ser spenningen i bilde og må si det var genialt med rød lue, ellers så hadde det blitt litt mindre fokus på faren din og hunden (det jeg tror). Men det ble utrolig tøft, og jeg liker det veldig godt ^^ (kan hende det ble litt surrete det jeg sa, men det betyr bare at jeg liker det) ;)
    Også synes jeg det første bilde er skikkelig koselig og av slappende å se på ^^ Liker det og :D

    SvarSlett
  2. Tusen takk for kommentar! :D Bra at du likte bildene. :)

    SvarSlett
  3. Bildet av søstra di og hunden er så idyllisk at det er for mye av det gode, men fordi hundehodet dominerer så mye og du har valgt å legge en annen tone på det, så blir det innmari bra. Og bildet av faren din på jakt er så perfekt som det kan bli: diagonaler, ulike lag i dybde, den røde jaktlua og plasseringa i bildet, alt stemmer. Viss du vil prøve deg på noen forandringer, kan du prøve å legge på litt, bare litt meir kontrast for å framheve den bakerste skogkanten og øke fargemetninga.

    SvarSlett
  4. Takk for tips og tilbakemelding! Skal prøve på redigeringen! :)

    SvarSlett