tirsdag 8. februar 2011

Å bli husket

Har dere noengang tenkt på hvor lenge dere vil bli husket i tiden etter deres død? I de fleste tilfeller blir folk husket til alle de du kjenner har dødd, og litt etter det igjen. Mens andre som for eks Shakespeare vil mest sannsynlig bli husket for alltid. I dag er mulighetene mange for å bli husket. Om du for eks. er nok i media, vil du nok klare å overleve gjennom aviser i ganske mange generasjoner etter din tid. Men vil du virkelig bli husket? Det er jo ikke sikkert du blir husket som du vil engang!

Altså, om du  synger en sang så nydelig til og med de tonedøve får frysninger, vil du mest sannsynlig bli husket som en helt utrolig sanger. Og JA(!), jeg referer til Whitney Houston med "I Will Always Love You." Jeg har en sterk følelse av at Whitney og denne sangen kommer til å overleve i veldig mange år fremover. Også har vi selvfølgelig Barak Obama, den første mørke presidenten i USA. Han er helt klart skrevet inn i historiebøkene for alltid.





Hva ville du helst blitt husket for? 
En fantastisk sanger eller den første mørke presidenten av USA?

>SIGRID

10 kommentarer:

  1. Stemmen til Whitney Houston!
    Hallo, alle kan bli president! :p

    SvarSlett
  2. For å virkelig bli husket må man ha gjort noe ordentlig ekstraordinært. Historiske personer som huskes godt er jo for eksempel Jesus, Sokrates, Einstein, Hitler.
    Sånn jeg ser det må man jo legge seg på den linja, huskes for alltid, liksom. Så for å komplettere samlinga mi over viktige personer, trenger vi en som skaper verdensfred. Og hvem skal det være? Jo, meg, såklart! ;)

    SvarSlett
  3. Hehe, gleder meg Viel! :D Sveinung! Bare seriøse kommentarer her, takk. -.-'

    SvarSlett
  4. Siden jeg er en hippie vil jeg bli husket for å være Marit, og jeg vil egentlig at bare de som kjenner meg godt skal huske meg :) Jeg vet egentlig ikke hvorfor, det bare er sånn...

    SvarSlett
  5. Jeg veit i alle fall at jeg ikke vil bli husket som Hitler, for å si det sånn!

    Ellers vil jeg egentlig verken bli husket som en vakker sanger eller USAs president, men som en person som har bidratt til å hjelpe mange mennesker som trenger det! :-)

    SvarSlett
  6. Kjempebra svar folkens! :) Det virker som om alle har forskjellige meninger om hva dere vil bli husket som/for. Noe som er bra, ingen vil jo at alle er like! :P

    SvarSlett
  7. Hmm. Dette er en tanke som jeg har hatt i mot hode mange ganger, og jeg kom til den løsningen at, ja jeg vil bli husket, men hvis jeg skal bli husket så vil jeg bli husket for mine gode sider og de gode tingene jeg har gjort i mitt liv. For meg så blir det stor forskjell på å bli husket som hitler en å bli husket på som… ja, si Elvis for eksempel. Det er min mening i vertfall ^^

    SvarSlett
  8. Dette var bra Sigrid. :)

    Jeg må si jeg vil bli husket for den jeg er av mine familie og venner. Så lenge dem husker meg som en god person som jeg tror jeg er, så er jeg fornøyd. :) Og at jeg har betydd noe for dem selvfølgelig. ^^

    SvarSlett