torsdag 17. februar 2011

Folk.

Å ta bilder av mennesker er i min mening både vanskelig og lett. Naturen står stille, så der er egentlig utfordringen å finne det beste motivet og kanskje redigere det i ettertid. Noen er født de perfekte modeller, mens andre ender opp mindre pene på bildene enn de kanskje er i virkeligheten. Jeg er så heldig å ha en fotogen søster som jeg kan knipse bilder av nå og da. Hva mener du? Er det lett?


Astrid Marie(søstra mi)


Søskenbarn i stigende rekkefølge etter alder. Her synes jeg det er litt morsomt at han som egentlig er minst ser størst ut i forhold til vinkling. Selv om jeg fortsatt ikke er fornøyd med utsnitt og hvor sola kommer fra.


Konfirmasjon. Her har jeg satt min konfirmant i fokus, søstra mi.


Carl. Her liker jeg at hodet er kuttet så sterkt. Jeg føler det gjør at hendene kommer bedre frem. I tillegg er t-skjorta hans svart, og det gir en fin kontrast til bakgrunnen. Det samme gjelder håret.


Spesielt det der med å klare å ta et normalt bilde av seg selv på tur... TommelOpp!


Er det vanskelig å ta bilder av mennesker?

>SIGRID

4 kommentarer:

  1. Søkenbarnbildet er innmari fint. Du kan prøve å dra ned høylyset litt for å dempe de små solflekkene som lager trøbbel. Ellers deler jeg ideene dine om hvordan du tenker i forhold til motiv og utforming.

    SvarSlett
  2. Håkon J. Munkejord17. februar 2011 kl. 10:52

    Du er fotograf du!

    SvarSlett
  3. DIGGER det første bildet av Astrid! Hun er jo typisk jord-mennekse, og fargene hun bruker fremhever henne skikkelig bra!

    SvarSlett