tirsdag 12. april 2011

Legger vi vekk normene våre?


Dette var ett av bildene som møtte meg på VG.no i dag. Rett og slett helt forferdelig. Dette er kadavre som revejegere hadde lagt ut da de bedrev revejakt i fjor. Etter disse ble funnet sier de at "de glemte å ta de bort". Unnskyld meg!? Er det bare jeg som reagerer på dette? Man skal for det første har respekt for dyr, og spesielt som jeger! Da disse dyrene ble funnet var de fleste helt spist opp.

Jeg trodde det var rein folkeskikk å rydde opp etter seg? Når du har rota, så er det du som skal rydde opp. I forhold til denne saken begynner jeg å tenke.. "Har vi mistet normene våre?" De uskrevne reglene som alle og enhver følger uten å måtte tenke over det. Å respektere andre individer trodde jeg var en norm som sto ganske høyt hos folk i dag, men tydeligvis ikke for alle. Burde ikke samfunnet reagere? Eller er dette bare sunt? Moderniserer vi normene våre til det bedre?

Mister vi flere og flere av normene våre?

>Sigrid Elise Fossan

1 kommentar:

  1. Altså.. mange normer er dumme, men det du snakker om her er jeg enig med deg i. Normene våre kommer vi nok aldri til å miste helt og holdent gitt. På godt og vondt.

    SvarSlett