mandag 4. april 2011

Joggetur

I går var været så fint at da jeg gikk tur kunne jeg gå ute i singlet! Det viser helt klart at våren er i anmarsj og at jeg ikke har noen unnskylding  for å sitte inne lenger. Derfor tenkte jeg å ta meg en joggetur i dag.

Medias syn på kropp i dag er hva jeg vil kalle galskap. I dag skal jentene være syltynne og knokler; det er fint det!! Måten jenters kropper blir fremstilt i dag fører til usikkerhet på seg selv, mobbing for vektproblemer og i verste fall spiseproblemer. Du skal helst ha store pupper, en smal midje og lange slanke bein. Jeg kan ikke med hånda på hjertet si jeg er fonøyd med verken vekta mi eller utseende mitt. Jeg tror helt klart at uten medias påvirkning ville jeg lettere godtatt meg selv og andre som de er. Vekt eller utseende burde etter min mening ikke ha så stor betydning for hva vi synes om oss selv og andre.


Er dette virkelig oppnåelig?


 

Hva mener du om denne saken?

>Sigrid Elise Fossan

4 kommentarer:

  1. Er så enig! Dessuten er det litt morsomt at "den perfekte kroppen" ikke fungerer etter min mening. Man skal ha smale hofte og store pupper... Ikke veldig balansert...

    SvarSlett
  2. Tja, det er helt klart et problem for unge tenåringer, men jeg synes egentlig ikke at det er noe problem i den store sammenhengen. Det virker kanskje kynisk, men jeg føler at det ikke betyr særlig mye. Hvordan man ser ut betyr liksom bare noe de fem første minuttene før jeg blir kjent med et menneske. Selv om alle vennene mine stort sett er tynne da og jeg liker det. Men, ja, skjønner? :L

    SvarSlett
  3. Hehe, skjønner Sigrid! Marit: Bra du er enig! :)

    SvarSlett
  4. Jeg synes det er kjempe synd det der for det er så mange som faktisk har det skikkelig vondt pga. det. Om du er tynn eller tykk. Jeg hører alt for mye rundt meg jenter som klager over at dem er "for tykke" når den egentlig har slank og fin kropp eller bare alt for tynn. Jeg mener dette er et problem i dagens ungdoms-samfunn.

    SvarSlett