torsdag 5. mai 2011

Champions League

Champions League-finalen går av staben 28. mai 2011. Jeg gratulerer Manchester United med seier på Old Trafford mot Schalke i går. Det endte 4-1. United møter derfor Barcelona i en spennende finale. I 2009 var de samme lagene i finalen og Barcelona vant 2-0. Gleder meg også mye til kampen mot Chelsea på søndag!

Hvilken rolle spiller media i slike situasjoner? Media fører til reklame for kampen og kan dermed føre til enda større kamp om billettene til finalen. Det er også med på å skape en blest rundt fotballspillerne. De får en mye større status pga. media. De blir kjendiser pga. jobben de har. Dette kan også føre til et enda større press på spillerne enn det er fra før. Allmennheten får innsikt i spillernes privatliv i tillegg til hvordan de gjør det på banen. Dette fører til at lite om livene deres blir holdt privat. På denne måten får spillerne fans på veldig mange forskjellige plan. Noen liker kanskje prestasjonene de gjør på banen, mens andre er sterkt interessert fordi de er et av verdens største sexsymbol.


Wayne Rooney


For spillerne tror jeg det er viktig å skille mellom privatliv og fotballbanen. Managere og trenere burde være spesielt obs på dette. Om en spiller har vært utro mot kona si og har en dårlig attitude rundt det, skal han ikke tas av laget om hans prestasjoner holder seg oppe.

Hva tenker du? Bryr du deg i det hele tatt om fotball? 

>Sigrid Elise

5 kommentarer:

  1. Jeg tenker at selv om han er drittsekk på fritida, så kan han gjøre jobben sin som fotballspiller godt. Men like vel må ikke slike store stjerner glemme at en del av jobben deres er å være gode forbilder. Hvis de har dårlige holdninger kan det jo også gå utover laget i form av at sponsorer trekker seg... Så Jeg tenker at man har svært korte tøyler når man er kjendis...

    SvarSlett
  2. Veldig bra poeng du gjør der Marit! At de er forbilder er noe de må passe på :) Holdningene deres kan ha mye å si for mange unge og eldre ute i verden. Takk for kommentar! :)

    SvarSlett
  3. Håkon Juven Munkejord9. mai 2011 kl. 09:22

    Fotball er supert! Har jo blitt litt for ivrig i en fotballkamp på jobb, så det var ein som lurte på om det var eit ran :S ... liker IKKE datoen finalen spilles på... hva skal jeg gjøre? Sitter stuckt i konfirmasjonsfeiring :( Men United vinner denne kampen :D

    SvarSlett
  4. Jeg er så lei av egoet til folk som har en begavelse og tror det hever dem opp over alle andre. De fatter ikke at andre har andre begavelser som er like mye verdt. "Jeg får best betalt, ergo er min begavelse mer verdifull". Nei, send dem til sjøs, heile bunten.

    SvarSlett
  5. Haha Ola. Det var vel å skjære alle under en kam? Men bra vi får frem flere meninger her!

    SvarSlett